torsdag 15 september 2011

Drömlivet !

Idag när jag låg på stranden så började jag som vanligt att grubbla på saker och ting. Många tycker att det liv jag lever nu är rena drömmen, att arbeta i ett annat land, i ett, för många, semesterparadis. Att ha möjligheten när man är ledig att njuta av den härliga stranden och bada i det varma men ändå svalkande havet, ligga och njuta på den strand som för många bara blir en hållplats för en vecka, det är min hållplats en gång i veckan.. Ett drömliv.. Är det verkligen så? Tanken slog mig att man ofta definerar drömlivet i olika ting. Det vi omringas utav blir drömlivet. Jag tror inte att jag kan hålla med om det. Drömlivet, ett liv beroende utav omgivning och materiala ting, semesterlyx för många, vardagsliv för sånna som oss.. Drömlivet. För mig är snarare drömlivet att veta var man har sig själv, var man har sina känslor. Få bekräftelse utav de personer man är omgiven av, att bli sedd. Att finna sin plats på jorden oberoende utav det materiella, det skapade, som har skapats i tron om att skapa ett såkallat drömliv. Att veta vad man söker och om inte, kunna ta reda på det och låta det komma naturligt. Ha den självkänslan att finna sitt eget. För mig är inte det här drömlivet, blott en hållplats utav ledtrådar som hjälper mig att finna ut vad jag egentligen söker. Vad är drömlivet för dig ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar