torsdag 23 juni 2011

Flygförseningar och falukorv !

Gårdagen blev en lång dag/natt.. Själva dagen flöt på fint, kom hem vid 16 tiden, hann svida om till bikini och njuta vid poolen för att ladda batterierna till kvällen, och tur var det, för dem skulle komma att behövas ! Först så gick allt fint, alla plan var i tid och det gick bra trots att mina fötter höll på att ta livet av mig.. Som sagt, livet lekte och Josefine och jag stod som welcomers och hade riktigt kul där framme.. -"här står ni och väntar som små råttor" -"hehe, jaså de tycker du" Det var en man i rullstol som kom ut med den repliken och Josefine svarade rätt snabbt medans vi fick kämpa för att hålla tillbaka garvet som var på god väg upp.. Ja det är tacken det att man står och väntar halva natten.. Små råttor...

Ja, kvällen var rolig och det märktes att vi var trötta... Roligare blev det ju INTE när vi fick reda på att Umeå var sena... skulle inte anlända förrän 03.00 och vi som ville hem och sova! Nej, det var bara att bita i det sura äpplet och hålla ut men acks så synd jag tycker om mina fötter, dom mår inge vidare inte.. Vi kämpade oss igenom passet som faktiskt gick bra, halv fem var vi hemma igen. Då var det bara sängen som gällde eftersom vi skulle upp imorse igen och tillbaka till flygplatsen! Jag trodde jag skulle dö av trötthet imorse, det var tungt att återvända till flygplatsen. Men vi körde igenom dagspasset, sen fick jag åka hem en timme och äta lite snabbt innan jag skulle tillbaka igen för ännu en arrivel, den flöt också på riktigt fint och jag kunde återvända hem igen för en lite längre rast !

Min nya kärlek, Poolen !

Väl framme vid lägenheterna var jag så varm och frästades så utav dem andra som låg och glassa vid poolen, så jag drog av mig skorna, kjolen och klockan, sen hoppade jag i och det var fan det skönaste jag varit med om på länge..! Underbart! Sen upp för en dusch medans min älskade sambo lagade mat till oss, och idag var det lite lyx, det var nämligen äkta svensk falukorv som stod på menyn (Ja det är lyx när man bor i turkiet) !!! Otroligt gott! Nu sitter jag mest och tar det lugnt, snart skall jag tillbaka till flygplatsen igen.. förhoppningsvis slipper vi förseningar inatt! Imorgon är det midsommar, det skall firas med Service hela dagen och sen till kvällen blir det fan midsommarkrans, sill och nubbe.. (Nubbe som Emma och Josefine köpte på Ikea i Istanbull, yey ! ) Jag undrar om man ska lägga ett par blommor under kudden också, bara lixom för att se om man kanske skall gifta sig nån gång i tiden och isåfall med vad för filur.. ;) Nu lämnar jag denna dummburk, måste ladda inför natten !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar