tisdag 7 juni 2011

Suprise !

Ja det har varit en spännande helg minst sagt ! I lördags natt satte jag mig på ett plan mot Sverige utan mor eller fars vetskap, det var bara några få som jag berättat för att jag skulle komma hem. Matilda kom och hämtade mig på Arlanda tidigt söndag morgon, vi har inte setts på 5 månader eftersom hon var ute och reste när jag åkte. Det var ett kärt återseende och vi hade mycket att prata om i bilen ! Väl hemma smög jag ur bilen med min packning, och smög fram till dörren och knacka på, de tog ett tag innan jag hörde någon komma och mamma öppna dörren, OM hon blev chockad, hon trodde inte det var sant ! Vi satt och pratade långt in på morgonkvisten innan vi tillslut gick och la oss, så härligt att överaska sådär!

Efter ett par timmars sömn var det dags för nästa rond, som sagt, pappa och min äldsta storebror visste inte heller något, och ingen på macken för den delen heller. Så jag gjorde mig iordning och åkte ner till Statoil för att överaska pappa, han hade dock inte börjat jobba, så istället fick jag träffa Malin och Heidi som båda blev chockade att jag var hemma. Riktigt kul! Jag tog då en sväng till Lina och umgicks lite innan jag åkte tillbaka till Statoil då Pappa börjat jobba, och det var så härligt att få se han igen och ge han en stor kram, han fatta inte heller att jag va hemma! Sen kom Eddie som blev lika chockad han... Jaa.. vilken dag alltså, eller helg ! Sen åkte jag en sväng och träffade lite nära och kära, men jag har fortfarande många kvar att besöka.

Igår sov jag länge och väl, de va såååå skönt! När jag vaknade la jag mig ute på altanen med en kopp kaffe och njöt av den varma svenska sommaren. Sen begav jag mig ut på en jogging runda runt halvmilen, som jag saknat doften av svensk skog och saknat energin till att orka springa ! Plötsligt började jag känna mig som människa igen! Gårdagens suprise var att besöka Milla på hennes invigning av hennes nya salong, hon hade inte en aning om att jag var hemma och blev mäkta förvånad när jag kom in. Kul att se att hon fått en så fin salong! Kvällen toppade jag sedan med kubb och grillning hemma hos mamma med Helene och Lina, super mysigt och gott med riktig svensk sommarmat och mousserande vin ! Härligt att va hemma!

Skål !

Imorse vaknade jag tidigt, och tur var det, för då kunde jag äntligen ta tag i att skriva min ansökan inför vinterdestinationen, svårt val, men nu är det gjort och det känns bra, nu bara hoppas jag att man har turen på sin sida och kan lyckas imponera med sin ansökan. Den 15 Juni får vi besked, då vet jag var jag kommer att spendera min vinter, jag vet själv vad jag hoppas på...! Nu ligger jag bara på altan hemma och har det bra, försöker sola bort diverse bleka kroppsdelar som man så fint brukar dölja, men nu är man ju på landet och kan äntligen försöka jämna ut lite ! Får se vad resten av dagen har att bjuda på, njuta i solen, joggingrunda eller ut och göra nåt skoj bland folk ! Sverige i all ära, men jag kan inte låta bli att längta hem till tjejerna en liten aning....

Men så lycklig att få träffa min älskade familj <3


2 kommentarer:

  1. Vilken surprise hehe!
    Men du är bara i Sverige på semester? Ha d gött //Kristina

    SvaraRadera
  2. Hehe ja verkligen :) Yes det är bara semester, så jag är åter på flygplatsen om två veckor ! :)

    SvaraRadera