onsdag 22 juni 2011

Home sweet home !

Då var jag åter tillbaka och i full gång med arbetet i Turkiet. Jag har haft en toppen semester i Sverige, helt galet, men underbart ! Jag tyckte nog att måndagen på gayklubben var galen nog, men bättre blev det vill jag lova.. Ja, den sista veckan hemma blev en vecka med minnen för livet. Tisdagen var rätt lugn, jag var en aning trött efter måndagens bravader och nervös inför svaret på min vinterdestination, och så blev det äntligen Onsdag !

Till onsdagen hade vi bestämt att det var grönan som stod på schemat! Men först, skulle jag få ett svar... Det fick jag och det visade sig att jag blev placerad i Egypten, inte drömresmålet direkt, men nu känns det rätt okej, jag kommer att få jobba med service & animation iallafall på ett Blue village, det känns toppen ! Brudarna kom över och vi gjorde oss klara för GRÖNAN ! Solen sken och det var super skönt väder typ tills vi kom till tåget, då började det ösa ner.. Attans ! Men väl på grönan så sken solen igen, underbart! Vi slog oss ner och drack rosé och käkade pannkaks buffé, klassit va? Men gott var der, sen vandrade vi vidare ner mot vattnet där vi satt och drack öl och lyssnade på live bandet som spelade, toppen mysigt ! Men trots det fina vädret kom kylan krypandes och vi tog oss till tyrol där de bjöds på filtar och nötter. Vi fick nys om att det var live band där inne och tog oss in, det var Arvingarna som spela ! Matilda och jag blev måttligt glada då vi lyssna på dom i fjällen för ett par år sedan, riktigt röj ! Kvällen blev mäkta intressant och slutade i lougen jammandes med hela bandet, det var riktigt kul att sitta och lyssna när dom spelade och sjöng, framförallt när dom sjöng fattig bonddräng som är en utav Emils favorit låtar..! Trevligt gäng det där som bjöd på en kul kväll!

Rosé och pannkakor på grönan !

Vi slutade sedan på Max för lite mat, utanför mötte vi ett stackars tidingsbud som precis hade börjat jobba, riktigt gullig kille och jag tror att vi förgyllde hans arbetspass en aning.. Vi stötte även på han inne på centralen sen då vi stod och väntade på första morgontåget som vi skulle hem med... Grym kväll.. Tåget var inte sämre de, trots att det var tidigt på morgonen satt vi och garvade och hade kul som aldrig förr, och stackars Lina som skulle raka vägen till jobbet sen.. Outch... Men det var fan en av de roligaste kvällar/nätter/mornar i mitt liv..!

Torsdag, endast ett par timmars sömn sen bar det ut på en lunchdate med Heidi! Vi tog en sväng till Trosa och käkade. Super mysigt att bara hänga lite och prata om allt och ingenting! Efter det så mötte jag upp min far och åkte ut på en båt tur ut till en liten ö där vi grillade korv och sov på berget i den värmande solen, riktig mysdag! Sen var det bara hemmet som gällde, och soffan ty jag var trött som tusan.. Jag somnade gott den natten ! Vaknade på fredagen, lagom utvilad.. Då var det bara att ladda om på nytt för en kväll i Nyköping då Josefine skulle med ut också ! Jag tog en liten promenad under dagen, hälsade på mamma och åkt sen hem för att packa inför kvällen, sen kom Matilda och brudarna och hämtade upp mig, sen bar det iväg till systemet ! Mousserande vin och brezzer.. Sommar !

Underbart sommarmys på havet i Trosa !

Väl framme hemma hos Josefine i Nyköping så lagade vi till tacos och slog oss ner vid bordet och åt tillsammans. Super mysigt, efter det drog vi vidare till soffan och fortsatte vin pimplandet och pratet om veckan som varit och vad kvällen hade att vänta! Vi gjorde oss sedan klara och tog en taxi till skeppsbron i hamnen, inte mycket folk, men vi roade oss till fullo ändå.. Vi hade sjukt kul och dansade och träffade en del härliga människor! Det hela slutade i efterfest med vin och krögarpytt.. Kan det bli bättre? Det var en riktigt kul kväll/natt och det var underbart att ha med Josefine ut igen, det var länge sen ! Lördagen var man seg till tusen, jag låg halft däckad på soffan i hopp om att stanna där resten utav kvällen.. Det varade inte länge då Sandra ringde och övertalade mig med drinkar och en utgång i Trosa, ja hur kan man motstå? Sandra kom med drinkar och mys, vi hade riktigt trevligt och fick oss en skapligt lugn och sansad kväll i Trosa! Söndagen resulterade i att man var ännu segare, men jag hade en fantastisk morgon, dag och natt min sista hela dag i Sverige.. Sen kom måndagen, då det var dags att åka hem igen, home sweet home ! Jag fann mig själv på Arlanda tänkandes på hela veckan som varit och insåg att man aldrig riktigt tar vara på dagarna man har när man är i sverige, men tack vare mina älskade där hemma så fick jag en toppen vistelse i Sverige !

Just like the good old days !

Nu är jag tillbaka hemma igen, hemma i turkiet, jag har averkat ett par jobbpass, träningspass och dopp i poolen, denna pool... Bara älskar den ! Otrolig skön start på dagen att simma ett par längder för att sedan ta sig till jobbet ! Nu väntar åter en kväll på flygplatsen, jag är nyfiken på vad den har att erbjuda... Men återigen, Tack alla där hemma för en underbar semeter, i Sverige !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar