torsdag 30 juni 2011

Departure och paj !

Belek servicen i tisdags gick fint men eftersom vi var tvungna att åa till kontoret och uppdatera ett par loggar så blev det en lång dag och vi va inte hemma förrän halv tio på kvällen, då var vi trötta och riktigt jäkla hungriga eftersom vi inte ätit på 8 timmar ! Men det var kul att få göra lite officework också så att man lär sig ! Gårdagen var också ganska lång men vi hade tur och fick siesta under dagen mellan arbetspassen, jag var ansvarig för deppen hela dagen och kvällen, riktigt mysigt att mingla runt och hjälpa gästerna som skulle hem, men jag fick ju inte bara ta hand om mina gäster utav fick gästspela lite för Nazar och även Ving, men det är ju alltid trevligt och ett bra sätt att värva nya kunder..!

Som sagt så är det trevligt på deppen men ibland lite jobbigt om man är själv och måste springa mellan flera diskar, men det gick fint! Jag råkade dock ut för en skojare till turk när jag sulle kolla namnen på no shows listan och hoppade upp på bagage bandet, han bad mig va försiktig och sitta riktigt stilla, jag fattade inte varför tills jag insåg att han vägde mig ! Han bara garva, sen sa han att han skulle sätta på mig en sån där lapp dom sätter på bagage som väger för mycket "heavy".... Jag skratta nog lika mycket själv.. Sen skulle han ringa och berätta för sina disk vänner och försökte be om ursäkt.. Det var en rolig en..! Men det var allmänt mycket trevlig personal vid diskarna igår, sen fick jag rabatt på ena cafét när jag skulle köpa vatten också, det var en härlig kväll och vi var hemma redan vid 1 på natten, underbart !


Solmys vid poolen !

Idag har jag varit på arrival, stod som welcomer med Nicole och Enni, äntligen fick Nicole och jag jobba ihop igen, alltid bäst när vi är hela gänget, dream team ! Var hemma strax efter två redan, då bänkade jag mig nere vid poolen och sög i mig den underbara solen! Ett och annat dopp blev det också, älskar när vi har lång siesta! Det enda jag inte är så nöjd över är att vi inte har något vatten i lägenheterna, det är bara helt borta ! Jobbigt läge eftersom man skulle vilja fräscha upp sig inför kvällens arbetspass + att tantour har frågat om vi vill med ut på Jolly jokers ikväll, skulle va skitkul men bara om vi får tillbaka vatten, inge kul om man inte känner sig fräsch !

Nu blir det pajmys med sambon !

De senaste timmarna har jag spenderat som husfru i köket och lagat paj till mig och min sambo, jag hoppas att de skall smaka, improviserade lite med spenat, fetaost, soltorkade tomater och lite annat smått och gott! Så nu blir det nog en mysig middag på balkongen som uppladdning inför kvällens arbetspass och jag hoppas att kvällen går fort för imorgon är jag ledig !!! Ha en trevlig torsdagskväll gott folk !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar