lördag 25 juni 2011

Midsommar !

Nu börjar jag långsamt bli människa igen.. Midsommarfesten vid poolen igår blev otroligt lyckad och om vi hade kul! Va dock inte lika kul att gå upp och jobba i morse i denna värme..! I torsdags hade jag airport dag och natt, men på kvällen var vi så många, så mina kära kollegor skickade hem mig efter första arriveln och jag var hemma innan tolv! Jag fick äntligen sova ! Det var verkligen guld värt eftersom jag skulle upp igår morse också och åka på service! Jag orkade till och med gå upp tidigare och köra ett träningspass som jag toppade med att simma ett par längder i poolen, underbart sätt att vakna !

Brudar på service !

Som sagt, service hela dagen igår. Trevligt att få åka omkring till hotellen och träffa lite gäster och önska glad midsommar, men det var varmt och dagen var lång... Tillslut var vi äntligen klara, det var så skönt att få komma hem, korka upp vindunken och ta sig ett glas ! Sen började vi fixa oss och maten inför vår lilla midsommarfest! Nicole och jag hade kul och spelade in lite galna videos i köket... som inte kommer att visas för allmänheten ever....! Klockan närma sig nio och vi begav oss ner till poolen där dom flesta redan befann sig! Det är så kul nu när vi har fått nya till teamet och en kille också, grymt kul ! Vi satt ner, åt, drack och prata. Några lokala turkar som vi lärt känna från flygplatsen bland annat kom också och gjorde oss sällskap. Sen var det denna snapps, från Ikea... Va ska man säga, några skruvar lösa idag...

Redo för midsommar firande !

Det var somsagt en skitkul kväll och folket försvann en efter en, jag var till slut ensam kvar med några av de lokala så då bestämde jag mig också för att gå hem. Problemet var, att jag inte tog med mig mina nycklar för Nicole tog sina, men Nicole hade redan gått och lagt sig hos grannen. Jag fick gå dit och väcka henne och be om nycklarna men hon hade dom inte! Nycklarna var borta..... Vi letade och letade men gav tillslut upp, jag la mig istället i Emmas säng, för Emma var inte hemma ! Vakna imorse av ett skrik, "Va faaan, jag kan inte varit så dum i huvudet, jag är fan 27 år" Den ljuva stämman kom från Josefine.... Hahaha.. jag dör när jag tänker på hela kvällen och natten, vilket jävla gäng vi är.. Nycklarna kom iallafall fram, dom låg på botten i poolen..! Ahhh älskar mitt team !

Var lagom skönt att stå på flygplatsen imorse, 38 grader varmt, brännande sol och massa byggarbetare som borrade, trodde huvudet skulle sprängas. Tur att vi är ett så grymt team, dreamteam så att vi alla kunde stötta varandra och ta oss igenom dagen! Underbart när vi äntligen fick komma hem, krypa ner i soffan med AC´n på kallaste och soooova ! Nu är man lite lite piggare och ska strax göra sig klar till kvällens arbetspass. Midsommar alá turkey style är inte att leka med.. Men fan så kul det kan va...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar