söndag 12 juni 2011

Svenska svenska sommaren !

Dagarna hemma i Sverige rusar snabbt förbi.. Trots att det är skönt att få vara ledig och träffa alla här så börjar jag verkligen att längta hem nu.. De krävs inte många dagar i den här lilla hålan för att se att allt och alla är precis som vanligt ! Men somsagt, det är mysigt att va här och jag har hunnit med mycket mys. Jag har träffat mormor, farmor och farfar.. Fått avnjuta mormors nybakade underbara hallongrottor och farmors smarriga skink och champinjon paj. Har även varit på besök hos pappa och ätit rabarberpaj och en hederlig svensk makaronilåda, GOTT!

Mmm Mormors hallongrottor !

Igår fyllde mormor år, då va vi över och fikade och grattade. Det var riktigt varmt och skönt, solen sken som den brukar på mormors födelsedag. Efter det drog vi oss tillbaka till granbacka. Jag åkte ner för att handla lite smaskens till kvällen och plockade upp Matilda på vägen. Jag slängde ihop en skagenröra och korkade upp vinet, så satt vi ute och åt och drack medans vi tittade på när grabbarna grillade sitt kött. När dom grillat klart så grillade vi ett par denniskorvar och åt efter den lilla toastskagen förrätten, fina kontraster med skagen och hotdog..! Men sjukt gott! Vi fortsatte vindrickandet i väntan på att Jennifer skulle komma. Sen satt vi och hade trevligt fram till nio tiden, då kom även Sara och vi bestämde oss för att åka in till Trosa för att slippa de långa köerna. Väl framme var det inte mycket folk, så vi gick en sväng och mötte Milla först innan vi återgick till tullen.

4 Taggade brudar i Trosa !

Väl tillbaka vid tullen så var kön helt plötsligt väääldigt lång och vi fick finna vårt tålamod och vänta helt enkelt, men det gick bra och tillslut var vi inne och festen i full gång! Jag hade sjukt kul och det var mycket galenskaper. Träffade massor härliga människor! Efter en toppen kväll tog vi en taxi hem, Emil, Erik, björn och jag var hungriga så det lagades korv hemma hos mig och Björn stod för makaronerna, sen satt vi i mitt kök och käkade korv, makaroner och en massa gott! Satt riktigt fint i magen efter en härlig utekväll! Idag är man en aning seg och har inte gjort mycket mer än att softa, men nu börjar jag piggna till och är tok sugen att hitta på någonting roligt.. Men vi får väll se vad kvällen har att erbjuda!

3 dagar kvar nu.. Sen får jag reda på vart jag kommer att leva mitt liv i vinter... Spännande...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar