söndag 23 oktober 2011

Changed planes !

Lång lång tid har passerat sedan jag uppdaterade bloggen, det är pga. att vi inte haft något internet i lägenheterna i Side på över en månad och jag har inte riktigt haft ro till att leta upp något annat ställe att blogga från.. Lång tid och mycket har hänt, mycket har förändrats på alla sätt och vis! Just nu ligger jag nämligen i min säng i min nya lägenhet på Sesam i Alanya, tillbaka där allt började när jag egentligen borde vara ute och studera bar livet i Egypten.. Ja saker och ting förändras fort.. Sedan jag fick Egypten som min vinter destination så har jag tvekat, det var det sista stället jag ville till. Jag tänker hela tiden att jag MÅSTE ge det en chans, så har jag tänkt hela sommaren. Men det som skulle ha varit min sista vecka i Turkiet blev den veckan då jag faktiskt började tänka över saker och ting. Vad är det som säger att man måste? Dagen innan jag skulle åka så sa jag istället upp mig.

Jag tycker jätte mycket om det här jobbet och jag kommer att sakna det, men det är inte heller bara att jag inte vill till Egypten som gjorde att jag sa upp mig. Det går inte att leva hälsosamt som reseledare, tro mig, jag har försökt i 6 månader.. Sista tiden har jag bara gett upp. Man får inte tillräckligt sömn, äter på oregelbundna tider, har inte tid att träna och har man tid till det, så är man för trött.. Jag har tränat hårt i hela mitt liv vilket gör det väldigt psykiskt jobbigt för mig i det här yrket. Jag märker av hur min kropp förändras, förstörs och bryts ner, det mår jag så otroligt psykiskt dåligt utav och värre blir det när jag inser hur svag jag är som inte klarar av det. Nej, jag behöver helt enkelt komma hem, komma i form igen och må bra, det tär på psyket att må så dåligt över sin kropp och det blir svårt att utföra ett bra jobb.

Men i och med att jag sa upp mig så har jag 1 månads uppsägningstid, vilket innebar att jag fick va med och stänga ner Side och nu flytta till Alanya. Jag önskar att jag kunde åkt hem direkt efter att vi stängt Side men kommer istället att bli kvar här till 12 November. Sedan kommer jag hem igen, till Sverige, men planen är inte att stanna där så länge, det finns så mycket mer jag vill se av världen !

Men det har varit en jobbig dag idag.. För första gången på väldigt länge så känner jag mig sjukt sjukt ensam.. Alla mina anledningar till att vara i Turkiet är nu borta. I andra länder, andra destinationer eller på väg hem.. Att säga hej då till människor jag tycker väldigt mycket om fixar jag bara inte. Jag har klarat det bra hela tiden enda tills nu när nästan alla är borta, då brister det bara. Jag hade faktiskt nästan glömt bort hur det kändes att känna sig ensam, men nu kommer känslan tillbaka och den är för tillfället djupare än någonsin.

Denna säsong blev verkligen inte som tänkt.. Jag trodde jag skulle bli kvar i AP team hela sommaren men blev flyttat till Side. Jag trodde jag skulle dö utav att lämna mina älskade tjejer i Antalya, men fick istället fler underbara vänner och nya erfarenheter. Jag antar att allting har mening. Jag VET att det fanns en god mening till att jag blev förflyttad, det har jag nu på senare tid funnit många bevis på. Men det är också därför det idag gör så ont. I hela kroppen gör det bara ont. Men det är skönt att veta att de finns en mening med allt, bra och dåligt.. Det finns även en mening med att jag sa upp mig, vad den meningen är får jag ta och finna ut.

Jag har haft helt underbara dagar nu på senare tid, gjort mycket kul. men jag tror att jag skall försöka berätta mer om mina härliga upplevelser imorgon eller en annan dag, just nu vill jag bara somna så fort som möjligt.. Somna och hoppas att det känns lite bättre när jag vaknar imorgon, men ensamt, det kommer det fortsätta att kännas.. i minst 3 veckor till.

Imorgon tänker jag iallafall påbörja utrensing utav mig själv, ingen alkohol eller skitmat nu tills jag åker hem. Hård träning sista tiden i Turkiet så att jag kan komma hem och bara må bra ! Dags att nollställa mig igen, på alla plan...!

Godnatt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar