lördag 29 oktober 2011

Grönt är skönt !

Har haft en riktigt skön dag idag, har inte gjort annat än sprungit, tränat, tränat lite till och tvättat ! Precis perfekt dag ! Men jag längtar lite efter att jobba faktiskt, blir lite rastlös.. Jag är ledig imorgon också, och måndag.. och tisdag... Skumt asså, kan inte minnas när jag va så mycket ledig sist? jag hoppas att det inte är fel på schemat, för det är ju rätt skönt att va ledig.. Då har jag utmärkt tid till att spendera dagarna ungefär så som jag har gjort idag !

Jag har ätit god mat idag också, nu när jag måste äta nyttigt och även billigt så är de lite kul att se vad man kan göra med maten, för jag kan inte äta samma sak varje dag, då kommer jag ju tröttna. Men till lunch så kokade jag ägg, broccoli och bönskidor och åt tillsammans med kalkon skivor och fetaost, riktigt gott ! Och ett tips om man tycker broccoli är tråkigt, koka den i vatten med citron så får de en härlig smak. Till middag nu äter jag en enkel sallad med isbergsallad, tomat och gurka tillsammans med fetaost och soltorkade tomater och kalkon. För att göra salladen lite roligare så hackade jag mandlar och strödde över, sedan ringlade jag lite honung, pressade över lite citron och saltade, super gott !

Snart så skall jag till flygplatsen, det känns ju skumt att säga det, men jag längtar lite dit. Vet att jag kommer frysa som tusan och bara vilja komma hem när jag väl är där, men samtidigt så har flygplatsen varit lite som mitt andra hem denna sommar, så det känns ganska så skönt att komma dit. Men nu ska jag ta en kopp kaffe, byta om och kanske lägga på lite smink också så att man ser någorlunda trevlig ut när man välkomnar gästerna ! Ha en trevlig lördagskväll gott folk !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar