måndag 24 oktober 2011

Longing for the day !

Har spenderat min första dag i Alanya.. Leena och jag skulle åka runt och studera hotell, detta med bil, vilket fick mig att inse att det inte finns en jävel som kan köra bil i Alanya! Helt otroligt ! Jag höll seriöst på att bli galen.. Lite lugnare blev jag efter att Leena och jag blev bjudna på frukost och ett par koppar kaffe på ett utav hotellen, men fortfarande, trafikskola i Alanya kanske?!

Men dagen gick rätt fort vilket var skönt. När jag återvände till mitt nya hem så tog jag mig tid att göra mig lite hemmastad. Jag plocka ihop de foton jag har här i turkiet och gjorde några små kollage som jag satte upp på väggarna för att få det lite mer hemtrevligt. Jag har även tvättat upp nästan allt av de jag behövde tvätta, endast lite handukar kvar men dom sparar jag till imorgon! Sedan gjorde jag en tonfisksallad med fetaost, tände upp lite ljus och slog mig ner i lugn och ro, åt och lyssnade på underbar musik. Det känns som att de inte blir så mycket bättre än så här de sista veckorna, men de får gärna va så! Jag tänker satsa allt på sömn och träning nu.

Tänker gå upp extra tidigt imorgon, fär jag har nämligen redan kommit i säng, så förhoppningsvis orkar jag ta mig upp och gå en riktig långpromenad längs med kleopatra stranden imorgon bitti, förhoppningsvis en glimt utav soluppgången över havet. Terapi för själen, kan jag gott behöva för tillfället.. Jag känner att jag är inne i en depp period just nu, kanske inte så konstigt.. Men jag skall minnsan kämpa mig igenom den här sista tiden, det kommer att bli suveränt! Imorgon skall jag bara studera service på ett hotell, fixa lite office och sedan har jag halvledigt, få se vad jag skall hitta på då! Men nu skall jag se till att försöka falla i sömn, om inte annat skall jag räkna sekunder och minuter till den dagen jag längtar till så kanske jag tillslut somnar ! Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar