måndag 31 oktober 2011

Andra sätt att njuta !

Idag har jag haft en helt okej dag må jag säga, gick upp 6 imorse, drack mitt kaffe och tog mig ut på en morgon promenad, super härligt! Sedan blev det dusch och frukost till skön musik, underbart sätt att spendera morgonen på ! Idag var det studera Discover Alanya på schemat, vi besökte den gamla borgen, Damlatas grottorna och Red tower, det var ganska kallt och lite halvtråkigt faktiskt eftersom jag redan studerat den i början av säsongen, men ett bra sätt att fördriva tiden och tjäna pengar samtidigt !

Efter utflykten så besökte jag de stora saluhallarna som det har här i Alanya, dem hade fullt med frukt, grönsaker, fisk, nötter och allt möjligt. Jag inhandlade granatäpplen, grapefruit, citron och persika. Någa cashewnötter och mandlar slank också ner i påsen, härligt med färsk frukt ! När jag sedan kom hem åt jag lite sallad, sedan bytte jag om till träningskläder och gick ut för att gå en sväng, jag tog också med mig kameran för jag visste att solen strax skulle gå ner och det är så oerhört vackert att se den gå ner över havet, och mycket riktigt var den på väg ner. Jag slog mig ner i sanden intill vattnet och bara såg på vågorna som rullade in och solen som sakta sakta skönk ner över havet för att sedan försvinna bakom horisonten, alldeles brinnande gul röd var den och den lämnade en alldeles rosa fin himmel efter sig. Det är verkligen ett sätt att njuta, bara sitta där själv och andas in den frisk luften ifrån havet, se den vackra himmelen och den stora solen.. Det gör mig facinerad att den kan vara så stor och så vacker ! Det gav mig iallafall ny energi inombords och när solen försvunnit drog jag mig tillbaka hem för att köra igång ett ordentligt träningspass !

Så otroligt vackert !

Jag tror att bilderna talar för sig själv, det är en upplevelse att få se den vackra solnedgången, det ända som skulle kunna göra stunden bättre skulle kunna vara sällskap och en flaska bubbel... Mmm..! Men hälsovecka gäller och bubbel får jag njuta av när jag kommer till Sverige ! Tillbaka hemma med ny energi i kroppen så körde jag igång med ett litet aerobic pass i vardagsrummet följt utav styrka, efter det så städade jag, lagade mat och hoppade sedan in i duschen. Nytränad och nydushad så tände jag upp ljus i rummet, gjorde klart maten och en kopp grönt te, sen slog jag mig ner i sängen och åt min mat och bara njöt.. Alldeles strax skall jag hugga in på lite efterätt, skivad mango med skivad persika, smarrigt ! Sen blir det nog till att sova tror jag, imorgon skall vi studera Real turkey, och nog skall jag ta mig upp på en morgon promenad innan, det gör verkligen hela dagen till det bättre ! 12 dagar kvar, sen är jag hemma..! Lovley ! Saknar min familj och mina vänner där hemma.. Puss till er alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar