tisdag 25 oktober 2011

Find my motivation !

Vilken skön dag jag har haft idag, nästan iallafall.. Studerade service på ett utav våra hotell, 2 timmar max 4-5 gäster... Suck. Vad gör jag här? Tyvärr så har jag inte funnit min motivation till att arbeta i Alanya, verkligen inte.. Snarare tvärt om, den bara rasar och rasar. Till råga på två timmars slöseri utav min morgon så skulle jag efter det likvidera, och kommer då fram till att jag saknar över 300 tl ?! Helt sjukt, sist jag försökte likvidera så saknade jag 77 tl som jag lyckades reda ut var de tog vägen, så hur tusan kan de saknas mer nu? Blir galen.. Hatar att hantera pengar, företags pengar.. Blir väll till att betala själv, GRYMT kul.. Nej motivation Zero.

Men det positiva med dagen var att det var det enda jag hade att göra idag, sen var jag havledig ! Så jag drog på mig bikini och packade ner min handuk, bok och mp3 sen begav jag mig ner till havet. Somnade näst intill där jag låg på min solstol, riktigt skönt och avslappnande ! Efter de promenerade jag hem igen och började koka broccoli till middag! När den var färdigkokad drog jag i mig ett granatäpple och en kopp kaffe, sedan på med joggingskorna och ut på en lång tur längs med kleopatra stranden, det var hur skönt som helst, första gången sen ja kom till Alanya som jag kände välbehag i kroppen! När jag var tillbaka hemma igen drog jag fram mitt gummiband och mina vikter och körde lite extra. Har verkligen funnit min motivation till träningen nu iallafall, en underbar motivationskälla, i princip de enda som gör mig glad att tänka på! Efter mitt lilla träningspass blev det middag, broccoli, bönskidor, sallad och tonfisk, Mumma ! Det gäller ju att satsa på kosten också om de ska ske förändring snabbt!

Jag är stolt över min dag, hållit mig ifrån sötsaker och ätit ordentlig och bra mat ! Tänk att man redan kan må bättre på så kort tid! Imorgon kör jag på igen, efter dagen på flygplatsen.. Skall upp 5 imorgon bitti, lite halvkul.. Men vad gör man inte om man måste ! Nu skall jag sova, hoppas på att kunna somna inatt, gårdagsnatten gick inge vidare med sömnen, bättre lycka nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar