torsdag 3 november 2011

En god morgon !

Härligt att vakna på morgonen av att ha fått sova ordentligt, laddad för att ta en härlig morgon promenad ! Jag njuter verkligen av att gå på morgonen, man blir så pigg och glad utav det ! Jag har haft två helt okej dagar nu, i tisdags så studerade vi real turkey. Har bara studerat den från Side förut men fick nu chansen att studera den här ifrån Alanya också. Vi besökte en bananplantage, en moské, en skola och avslutningsvis besökte vi vattenfallet uppe i berget som de kallar för Canyon. Det var en riktigt trevlig utflykt och vi fick träffa barnen som gick i skolan, blev imponerad när det kom fram en liten flicka och pratade engelska med mig, så söt !

Jag tillsammans med en utav skolflickorna !

Det är intressant att de hur människorna lever ute i byarna uppe i bergen, det är sån skillnad mot hur vi lever ! Man är allt bra bortskämd.. Men jag tror ändå att dessa människor är lyckligare än oss, de sätter antagligen större värde på enklare ting, tacksamma för det lilla och njuter av att ha varandra. Det är vi på tok för dåliga på dessvärre tycker jag.. Men det var en fin utflykt och en riktigt härlig dag !

På väg till Canyon hittade vi en annan vacker lite oas !

Sen var jag hemma, tränade, åt och skulle försöka sova lite, skulle nämligen ha pick up till flygplatsen 02.00 på natten... Men jag kunde inte riktigt sova, sov väll nån timme bara, sen var det dags att åka ! Höll mig vaken hela vägen och hjälpte sedan gästerna att checka in. Efter de blev Sanna och jag upphämtade och körda till ett hotell i Antalya så att vi fick sova lite, det var guld värt! Sen skulle vi tillbaka till flygplatsen för att ta emot nya finska gäster.. Alltid lika spännande med finska arrival, men man lär sig lite finska också iallafall, det är alltid kul ! Hemma runt 19 tiden igår, det var den dagen de! Tog mig ut för att springa och för första gången sn jag började hårdköra här så kändes de inte riktigt som att mina ben ville bära mig, men jag sprang hela rundad ändå och avslutade hemma med att skippa styrketräningen och hoppade hopprep istället. Jag kom på att jag inte haft någon vilodag för kroppen än, blir lite orolig att den skall "ta slut" och jag tappar lust och ork att träna.. Men de får bara inte ske! Ska eventuellt studera Pammukkale imorgon och de är en hel dag när man åker tidigt på morgonen och kommer hem sent på kvällen, då är det en utmärkt dag att låta kroppen vila från träningen !

Jag har börjat läsa lite på internet om nyttiga ting, och sen jag flyttade till Alanya har jag börjat pressa egen granatäppeljuice varje morgon. Ett granatäpple räcker precis lagom till ett litet glas juice. Det är riktigt gott och väldigt nyttigt. Jag hittade en hemsida med en lista på allt bra som granatäpple är bra för !

"Granatäpplen har förekommit i många vetenskapliga studier och visat sig ha hälsoeffekt mot bland annat följande: åderförkalkning, prostatacancer, lungcancer, artrit inflammationer bakterietillväxt, fönstertittarsjuka, blodpropp skyddar nyfödda mot hjärnskador, benskörhet och tandköttsinflammation. "

Källa:

Fullt med läkande effekter och även fullproppat på vitaminer och annat bra ! Gå in här och läs mer, det är facinerande ! Så granatäpple är något jag kommer att fortsätta med, underbar hälsodryck, så naturlig och ren !

Så nu har jag precis hällt i mig min dagliga dos av läkemedel, ätit min frukost och det börjar bli dags för att dra på sig uniformen! Jag hoppas att ni alla får en bra dag, det tänker iallafall jag ha !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar