fredag 11 november 2011

The last night !

Man brukar ju säga att tiden går fort när man har roligt... Men hur tusan min tid har gått fort här i Alanya kan man ju undra, har inte haft ett dugg kul direkt ! Jag har njutit av de utflykter jag studerat, av de få soltimmarna på stranden jag pressat ihopp. Annars har det hela bara varit en kamp om att jobba bort guide hullet som lagt sig, hålla sig borta från allt gott bröd, pasta, choklad och glass och inte minst, den värsta av de alla, Alkoholen, fast den har varit lätt att va utan, svårare med brödet och glass.. Idag låg jag på stranden, riktigt skönt var det och tankarna började vandra iväg mot glass. Bara en? det är ju sista dagen? Hah så lätt lurad var jag inte denna gång, utan jag höll mig ! Jag bestämde när jag flyttade till Alanya att de inte skulle få slinka ner några godsaker förrän den dagen jag skall åka hem, alltså imorgon "får" jag äta godsaker igen ! De känns ju härligt, fast samtidigt, varför bryta ett vinnande koncept? jag mår mycket bättre nu, kläderna sitter lite lösare och jag känner mig i mycket bättre form. Nåväl, känner jag för något gott imorgon kommer jag äta de, iallafall något svenskt när jag väl kommer hem till sverige igen !

Kan inte fatta att jag åker hem IMORGON ! Som jag väntat på denna dag ! Kommer säkert inte ensa kunna somna inatt, känner mig nästan som ett barn före julafton. Att jag fyller år på söndag är inget jag direkt längtar efter, vem vill fylla 22 liksom? Nej, just nu ligger all fokus på att äntligen komma hem ! Och bättre blir det om en vecka då jag får besök utav en väldigt go vän ifrån side som kommer hela vägen från danmark, det ska bli super mysigt ! De väntas också vilda festkvällar där hemma, men jag måste nog ta de lite lugnt, har varit helt alkoholfri i 20 dagar nu, och med min kosthållning som jag har haft så kan nog min kropp vara väldigt lätt påverkad nu, men de blir ju billigare utekväll på så vis iallafall !

Nästan allt är packat och klart, har lite tvätt kvar som skall ner bara. Sen är de smink och dusch grejer som inte riktigt är klart än, men i princip så är jag helt redo för hemresa ! Min buss hämtar mig kl.7 imorgon bitti, tidig morgon, underbart ! Dessvärre blir det nog ingen morgon promenad imorgon, kan bli lite för tidigt för det men får ta igen det med en riktigt lång promenad på söndag i den svenska hösten ! Ahhhh jag är nästan nervös att komma hem, men så skönt det skall bli ! Nästa inlägg jag skriver, det blir förhoppningsvis ifrån soffan hemma i lilla sketna hålan Gnesta, underbart ! Nu skall jag göra klart det absolut sista, så att jag är helt redo och i princip bara kan vakna imorgon, kliva i kläderna och gå till bussen !
Ses i sverige ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar