tisdag 8 november 2011

En härlig dag och 4 kvar !

Nu sitter jag och smälter min middag som jag precis fått i mig, idag blev det tonfisk, ägg, tomat och gurka med pressad citron över, riktigt smarrigt ! Har haft en fin dag idag, gick upp strax efter sex, dock var jag väldigt trött då jag andra natten i rad sov dåligt.. Förstår inte varför jag inte kan somna om kvällen när jag går upp så tidigt varje morgon, lite jobbigt faktiskt, men hoppas på bättre lycka ikväll! Men jag gjorde som vanligt, fixade mitt morgon kaffe som jag drack ihopp om att hjärnan skulle klarna till lite sedan på med promenad skorna och ut på min lilla morgonrunda ! Då vaknade jag iallafall, lika skönt som vanligt ! Väl hemma igen så fick jag hålla igen på hungern lite för vi skulle nämligen äta frukost alla kollegor som är kvar här tillsammans.

Långt upp i bergen åkte vi tills att vi kom fram till en liten restaurang med helt fantastisk utsikt, där fick vi färskpressad jucie (jag valde förstås granatäpple) kaffe, te eller vad vi nu ville dricka. Sedan dukades bordet upp med ostar, oliver, sylt, ägg ja allt möjligt faktiskt, fanns en massa trevligt att välja mellan och självklart en stor korg med bröd.. Men jag äter inte bröd nu så jag plockade min tallrik full med sallad, ost, torkad frukt och ägg istället, gick lika fint det och jag slapp få i mig de där hemska vita mjölet från brödet som faktiskt vetenskapligt bevisat kan bygga om en hel hjärna biokemiskt. Härlig morgon och solen värme, bra start på dagen, yes ! Efter frukosten bar det av tillbaka till kontoret, uppdrag städning ! Under gårdagen så hade vi också städning på schemat, bara det att det inte är så mycket att göra som man tror och vi är rätt många, så vi gick från kontoret strax efter 14, helt lagom och skön arbetsdag !

Hemma sedan så var jag lite rastlös och kunde inte riktigt komma på vad jag skulle göra, jag har redan börjat packa mestadels utav mina kläder och insåg igårkväll att jag har på tok för mycket tid att spendera då jag kom på mig själv med att sitta och vika mina trosor, vartenda par vek jag och la fint ner i resväskan.... Ja gott om tid är ju bra, men ibland lite för mycket kanske ! Men jag började rensa ut lite gamla papper istället och hitta alla mina scheman som jag sparat. I början av säsongen så skrev jag ner allt i min almenacka för att ha lite koll på vad jag haft för mig men de slutade någonstans då de helt enkelt inte ensa fanns tid och ork för det ! Men idag hade jag både tid och ork, så jag slog mig ner och skrev ner i almenackan vad det är jag haft för mig om dagarna den här säsongen, alltid kul att läsa nån gång !

Efter mitt lilla pyssel så drog jag på mig träningskläderna och joggingskorna, ut på min spring runda, jag tror faktiskt att min kondition har börjat återvända, sakta men säkert, känns otroligt bra nu ! Efter rundan så la jag mig på golvet i vardagsrummet och körde ett par riktiga härliga magövningar som jag hittade på nätet, sjukt vad dom kändes och precis vad jag behövde ! Har tränat magen fler gånger under dessa två veckor men det har liksom inte ens gett träningsvärk trots att jag ökad på både set och reps... Måste ju göra nåt fel ! Men dessa övningar dem kändes och jag hoppas starkt på träningsvärk imorgon ! Det är pilates övningar som jag hittade här:


Kan varmt rekomendera dessa om man tycker om när det verkligen känns i magen ! Super !
Armarna dem fick sig en omgång också och efter det körde jag en härlig lång stretch, riktigt härligt !

Jag blir så nöjd med mig själv när jag faktiskt ser till att träna ordentligt, kändes faktiskt lite motvilligt att gå ut på springturen, kände mig inte så motiverad, men så fort jag kommer ut och börjar springa så bara vänder det totalt och jag blir hel motiverad. Hade faktiskt tänkt att bara springa och stretcha och prova magövningarna imorgon, men jag kunde helt enkelt inte hålla mig ! Klapp på axeln åt mig själv !

Nu sitter jag mest och bara smälter maten som sagt, skall strax kila upp och kolla om min tvätt är klar sedan ska jag nog fortsätta min rensning och packning. Imorgon arbetar jag min sista dag sedan är jag ledig torsdag och fredag, frågan är vad tusan jag skall sysselsätta mig med då? blir till att träna och spendera ett par timmar på stranden, för packning kommer jag helt enkelt inte ha kvar så mycket att göra.. Får helt enkelt försöka njuta bäst jag kan av att vara ledig, befinna mig vid medelhavet och må bra helt enkelt, låter som en bra plan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar