söndag 6 november 2011

Sol och ro på stranden !

Jag har länge funderat på om det numera ens är värt att lägga sig på stranden för att försöka bränna på brännan lite, och det fick jag bevis på idag, att det är det ! Låg på stranden i nästan 3 timmar, först var det riktigt skönt, men ju mer det blåste, ju kallare blev det, ungefär som en tidig svensk sommardag, kallt i luften men varmt i solen ! Men jag låg där och njöt, tillslut tog jag min handuk som ett täcke och bara låg och läste, halvsov och lyssnade på vågorna. Så skönt nu när det inte är så mycket folk, då hör man faktiskt naturen, det är ett rätt vaggande ljud. Men framåt tre tiden blev de för kallt och det hade börjat kurra i magen, så jag promenerade hem. Väl hemma så fick jag se att jag minsann fått lite färg, så härligt ! Trodde inte att solen tog så mycket alls nu, men jodå. Det bästa är också att jag är ledig torsdag och fredag nästa vecka innan jag skall hem så då hinner jag minsann pressa ännu mer så kanske jag kommer hem med lite färg ! Pinsamt att komma hem blek efter över ett halvår i turkiet liksom...

Jag hade svårt att somna igår, var riktigt trött, men det gick inte riktigt.. Men tillslut gjorde jag det ändå men sov en aning oroligt, så när jag väl vaknade imorse var jag ruskigt trött. Som tur var ringde Maija och frågade om jag skulle med ut och gå och det ville jag ju, så jag tog mig upp iallafall, hällde i mig mitt kaffe och sedan gick vi ut.. Skönt som tusan och jag fick vakna till lite! Nu är jag fortfarande rätt trött, men i största del seg och lite frusen faktiskt! Tänkte att jag skulle försöka tvätta lite och sedan köra ett ordentligt styrkepass, då får jag nog upp värmen ! Idag är det bara 6 dagar kvar, 3 jobbdagar, 2 lediga dagar och en resdag.. Längtan är stor ! Nu ska jag sätta igång med mina små projekt så att de blir kväll nån gång och jag kan få sova, och äntligen så kan jag säga det, på LÖRDAG åker jag hem !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar